برندینگ (برندسازی)

نام تجاری یکی از بزرگترین دارایی‌های هر کسب و کار است. این فقط آرم، شعار و یا یک طرح نیست، بلکه کل تجربه مشتریان از تجارت شماست. این نام بیانگر ارزشهای تجاری، شخصیت و نحوه ارتباط شما با مشتریان است.

برقراری ارتباط مشتریان با نام تجاری باعث گسترش اعتماد و ایجاد حس حسن نیت می شود که شما را از رقبا جدا می‌کند و می‌تواند به شما یک مزیت رقابتی پایدار بدهد. بسیاری بر این باورند که نام و برند تجاری فقط برای مشاغل بزرگ است اما داشتن یک برند و نام تجاری قوی حتی برای کوچکترین مشاغل  بسیار سودمند است.

گروه مشاوره تاثیر

خصوصیات و مزایای برندسازی و نام تجاری

نام تجاری شما باید دقیقاً به مشتریان بگوید که چه انتظاری از شما داشته باشند. برند نه تنها باعث می‌شود شما در ذهن مشتریان خود باقی بمانید بلکه نام تجاری و برند خوب با تأکید بر تفاوت بین شما و رقبا، مشتریان جدید را نیز جذب خواهد کرد.

اگر در یک بازار کاملاً رقابتی به سر می‌برید که تمایز قائل شدن فقط بر روی ویژگی های محصول دشوار است، برندسازی شرکت بسیار مهم است. قدرت یک برند قوی به حدی است که می تواند یک شرکت یا محصول واحد را بالاتر از دیگران قرار دهد و به چیزی به یاد ماندنی تبدیل کند. مثلا در برندسازی کالا به جاروبرقی فکر کنید، بوش به ذهن شما خطور می‌کند و یا به یک تبلت شخصی فکر کنید iPad به یادتان می‌آید.

گروه مشاوره تاثیر

ارزش برند شما

قبل از اینکه بتوانید هویت نام تجاری خود را توسعه دهید، باید یک استراتژی برندسازی (برندینگ) داشته باشید و درک کنید که ارزشهای اصلی کسب و کار شما چیست، ماموریت تجاری شما چیست و تفاوت شما با رقبا چیست.

همچنین باید مطمئن باشید آنچه می خواهید در مورد تجارت و پیشنهاد خود به مشتریان خود بگویید با خواسته های بخش‌های مشتری هدف شما و آنچه در واقع ارائه می دهید مطابقت داشته باشد. اگر بازار هدف شما فقط خلق پول باشد، ایجاد برند برتر هیچ فایده‌ای ندارد و اگر کارکنان شما کمکی نکنند برند دوام نخواهد آورد.

گروه مشاوره تاثیر
گروه مشاوره تاثیر

با توجه به اهمیت برندینگ، ایمپکت گروپ خدمات برندسازی خود را در این حوزه به شرح ذیل ارائه می‌نماید؛

  • طراحی استراتژی برندینگ و پایش برند

جهت دریافت مشاوره رایگان در این خصوص و یا دریافت اطلاعات بیشتر با ما از طریق ایمیل  info@impact-group.ir و یا تلفن 02186086961 تماس حاصل فرمایید.

آخرین مطالب

گروه مشاوره ایمپکت مفتخر است در