بیزنس هاب 

چگونه رسیدن مهم هست

توسعه کسب و کار و بیزینس هاب

هدف از توسعه کسب و کار در بیزینس هاب، خلق ارزش بلند مدت و پایدار برای یک سازمان یا شرکت از طریق سه فاکتور مشتریان، بازار و ارتباطات فردی می‌باشد. این امر مستلزم فرایندهایی برای توسعه و اجرایی کردن فرصت‌های رشد در داخل و میان سازمان‌ها است. توسعه کسب ‌و کار شامل کلیه برنامه‌ریزی‌ها، استراتژی‌ها، مراحل و اقداماتی است، که به جهت ایجاد فرصت‌های رشد برای یک سازمان لازم می‌باشند.

در عمل مفهوم توسعه کسب‌ و کار ، تمامی فعالیت‌های راهبردی و عملیاتی، از مرحله شکل‌گیری یک ایده، تا شروع یک کسب‌ و کار جدید، یا گسترش کسب‌ و کار موجود و حرکت آن در مسیر گسترش و موفقیت، کسب درآمد و ارزش‌آفرینی را شامل می‌شود.

گروه مشاوره تاثیر توسعه کسب و کارفروش بهینه
نمودار گروه مشاوره تاثیر توسعه کسب وکار

توسعه محصول در بیزینس هاب

توسعه یک محصول شامل تمامی فعالیت‌ها و تصمیماتی می‌باشد که از مرحله خلق ایده تا وارد شدن محصول به بازار جهانی را شامل می‌شود و برای اکثر سازمان‌ها یا شرکت‌هایی  که می‌خواهند در عرصه محصولات خود نوآوری داشته باشند و فعالیتشان عموماً در زمینهٔ توسعه محصول جدید می‌باشد، نقطه شروع، ایجاد یک فرایند توسعه محصول جدید یا بازنگری در آن می‌باشد. توسعه محصول فرایندی است که در آن محصول یا خدمتی جدید به بازار عرضه می‌شود و موفقیت این فرایند را می‌توان با تعریف فاکتورهایی که نشان دهنده موفقیت یا عدم موفقیت آن است، اندازه‌گیری کرد.

این اصطلاح یعنی توسعه محصولات جدید، هم در مورد محصولاتی که به ‌طور کلی در دنیا جدید هستند و هم در مورد اعمال حداقل بهبود و تغییر در محصولات موجود به کار می‌رود. امروزه عمر بازار محصولات در حال کاهش است و پیش‌بینی می‌شود که نرخ توسعه محصولات در هر پنج سال دو برابر شود. در نتیجه، محصولات و یا خدمات جدیدی که خواسته‌های روز مشتریان را برآورده سازند عاملی کلیدی در حفظ موقعیت تجاری موسسات به حساب می‌آید.

فروش گروه مشاوره تاثیر توسعه کسب وکار
گروه مشاوره تاثیر توسعه کسب وکار افزایش فروش

توسعه بازار بیزینس

توسعه کسب و کار و بازار یکی از مهمترین استراتژی‌های رشد هر سازمان یا شرکت می‌باشد. با یک استراتژی کاربردی و موثر می‌توان بازارهای جدیدی را برای محصولات و خدمات کنونی کسب و کار خود شناسایی کرد و اقدام به توسعه هر چه بیشتر آن‌ها نمود. به کارگیری یک استراتژی کاربردی در حوزه توسعه بازار، مشتریان بالقوه جدید را در بازارهای جدید و غیر مشتریان را در بازار هدف کنونی، هدف خود قرار می‌دهد. به علاوه همه این‌ها، استراتژی توسعه بازار می‌تواند نوعی روش استفاده جدید از یک محصول یا خدمات توسعه کسب و کار شما را نیز در بر گیرد.

توسعه سازمان

در مبحث بیزینس هاب یک سازمان نیز مانند بدن انسان از طریق یک چرخه‌ی طبیعی رشد  می‌کند و حتی دچار زوال و ضعف می‌شود. توسعه سازمانی از مدیران یک مجموعه یا سازمان می‌خواهد که در زمان پیروزی به خود غره نشوند، چرا که این لحظه زمان آن است که  آنها باید به شکلی هوشیارانه در جستجوی فرصت‌هایی برای بهبود همه‌ی عملکرد‌ها در همه‌ی سطوح سازمان باشند.

صاحبان مشاغلی که در حال برنامه‌ریزی تغییر گسترده‌ای در نظام و سیستم موسسه خود هستند، احتمالا مشاور بیزینس متخصص توسعه سازمانی استخدام می‌کنند. ممکن است که شرکت یا سازمان شما مشاور یا متخصص توسعه کسب و کار خودش را در اعضای آن داشته باشد و در این صورت اعضای تیم کایر شما می‌توانند دوره‌های مهارت توسعه سازمانی را بگذرانند و در نتیجه از رویکرد کلی سازمان از جنبه‌های مختلف حمایت کنند.

گروه مشاوره تاثیر توسعه کسب وکار
توسعه سازمان
  • (طراحی سازمان) Organizational Design
  • استراتژی تغییر
  • (رهبری و مدیریت) Leadership and Management
  • HR
    • Resourcing and Talent Planning
    • Recruitment and Select
    • Training
    • Awarding
    • Job Description
    • Person Specification
    • Evaluation
  • Organizational Structure
  • Workplace Culture (فرهنگ سازمانی)
  • Outsource Solution (راهکارهای برونسپاری)
  • HSE
  • Performance Management (مدیریت بازدهی)
  • بازنگری فرآیندها و سیستم ها

تحول دیجیتال در کسب و کار

تحول دیجیتال در بیزینس هاب (Digital Transformation) برای هر سازمان یا شرکت شکل متفاوتی دارد اما به عنوان یک تعریف کلی، تحول دیجیتال، یکپارچه‌سازی فناوری‌های دیجیتال در تمامی زمینه‌های کسب و کار است.

طبعا این یکپارچه سازی سبب ایجاد تغییرات اساسی در مورد نحوه ارزش‌رسانی به مشتری می‌شود.احول دیجیتال یک تغییر در فرهنگ سازمانی است که نیاز به چالش با وضعیت موجود دارد، به این معنا که بعضی اوقات لازم است از فرآیندهای کسب و کار سنتی که شرکت بر پایه آن‌ها ساخته شده است صرف نظر نمود تا بتوان به فعالیت‌های تجاری جدید و در خور زمان پرداحت.

گروه مشاوره تاثیر

شروع کسب و کار

اگر به این فکر می‌باشید که یک کسب و کار و یا تجارتی را برای خود راه اندازی کنید، حتما باید در ابتدا نکات مهمی را در نظر داشته باشید.در مورد شروع یک کسب و کار جدید نمی‌توانید شتاب‌زده عمل کنید و بدون راهنمایی پیش بروید زیرا در این مسیر بی شک گیج خواهید شد. 

تدوین طرح توسعه کسب و کار

داشتن ایده و طراحی پلان تجاری، اصلی‌ترین گام برای شروع یک کسب و کار جدید است.

تحقیقات بازار در بیزینس هاب (Market Research)

شما حتما باید درباره بازار کاری ای که قصد ورود به آن را دارید تحقیق به عمل آورید و در مورد رقبای احتمالی و یا شرکای خود در بازار مورد نظر کسب و کار خود اطلاعات کافی تهیه کنید.

آخرین مطالب

گروه مشاوره ایمپکت مفتخر است در