بازاریابی به‌صورت مجموعه‌ای از ابزارها، فرآیندها و استراتژی‌هایی تعریف می‌شوند که شما برای اینکه محصول، خدمت و یا شرکتی را به‌صورت فعال رواج دهید، استفاده می‌شود. بازاریابی را به بازاریابی به‌عنوان اعمالی که شما برای ارتباط با مشتری‌ها و تشویق آنان برای خرید محصولات یا خدمات خود لحاظ می‌کنید، در نظر بگیرید.

برندسازی راه و روشی از بازاریابی است که می‌توانید برندتان را به‌صورت فعال شکل دهید. مواردی مثل لوگو، وب‌سایت و دستورالعمل‌های سبک برندتان، عنصرهای کلیدی برند شما را تشکیل می‌دهند. اگر بازاریابی چیزی است که مشتریان را برای اولین بار به متعهد شدن به شرکت شما هدایت می‌کند، برند سازی چیزی است که باعث می‌شود مشتریان در سال‌های آینده به سما شرکت شما بیایند.

این ‌طور فکر کنید که: اگر برند شما یک Big Mac بود، برندسازی شما سس مخصوص باید باشد و همچنین شامل هر کاری می‌شود که شما برای تحریک مشتریان برای استفاده این محصول انجام می‌دهید مانند آگهی‌های تجاری، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و دیگر کمپین‌های مرتبط.

تفاوت‌های مارکتینگ و برندینگ

حالا که معانی و تعاریف این دو واژه را متوجه شدید، می‌خواهیم تفاوت‌های کلیدی این دو کلمه را شرح دهیم.

  • بازاریابی برای ترویج محصول یا خدمت شما بسیار مفید است. درحالی‌که برندسازی، به محصول یا خدمت شما شکل فعال و اینکه چه کسی هستید استفاده می‌شود. شما برای هردو این‌ها باید استراتژی داشته باشید تا به اهداف و نتایج متفاوتی برسید.
  • بازاریابی، توجه یک مشتری را جلب می‌کند و بندسازی، روشی برای حفظِ توجه این مشتری است.
    بازاریابی منجر به فروش می‌شود درحالی‌که بندسازی منجر به شناخت و وفاداری می‌گردد.
  • بندسازی در ابتدا مطرح‌شده ولی بازاریابی در جایگاه دوم قرار دارد.
    استراتژی‌های بازاریابی دائم در حال تغییر هستند اما برندسازی همیشگی است.

 

 

فرم تماس

    آخرین مطالب

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *