مارکتینگ و برندینگ

یک مشاور مارکتینگ و برندینگ و یا یک مشاور بازرگانی به طور کلی خدمات مشاوره مدیریتی را برای کمک به بهبود عملکرد و کارایی‌های یک شرکت در ابعاد مختلف ارائه می‌دهد. برخی از مشاوران مانند خود ما در زمینه‌های مختلفی مثل فروش و بازاریابی، مشاوره کسب و کار اینترنتی و استراتژی مارکتینگ تخصص دارند، مشاوران دیگر ممکن است در زمینه امور مالی و یا کسب و کار تولیدکنندگان تخصص داشته باشند. حوزه تخصصی مشاوران بازاریابی هر چه باشد، به طور کلی هر آنچه در کسب و کار رخ می‌دهد را تجزیه و تحلیل نموده و سپس راه‌حل‌هایی را ایجاد می‌کنند و یا پیشنهاد می‌دهند که در زمینه حل و فصل مشکلات کنونی کسب و کار مربوطه و همین ‌طور بازگرداندن موقعیت تجاری آن به یک نقطه ایمن و به نوعی احیای آن، نتیجه بخش خواهد بود.

صاحبان مشاغل باید در مواردی که به کمک یا مشورت فردی در مورد قدم بعدی کسب و کارشان و یا حل یک مساله خاص احتیاج دارند تا روی مشکلات و دغدغه هایی که ذهن آنان را درگیر کرده است نظر بدهند، استخدام مشاوران تجاری را در نظر بگیرند. داشتن یک نظر دوم همیشه خوب و کمک کننده خواهد بود، به ویژه از طرف شخصی که به مشکل نزدیک نیست و می‌تواند مساله را از ابعاد دیگری نیز مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.

گروه مشاوره تاثیر

پی بردن به این که، مشکل اصلی چیست

ما در هنگام مشاوره با مشتریانمان، یک نگاه جامع به تجارت داریم و این بدان معنی است که نه تنها فروش و بازاریابی بلکه جنبه های مالی یک کسب و کار را نیز مرور می کنیم و مورد بررسی قرار می‌دهیم. در گذشته مشتریان با دلایلی از جمله «فروش ما کاهش یافته است» و یا «بازاریابی ما دیگر پاسخ‌گو نیست»، از خدمات مشاوره مارکتینگ و برندینگ  و سیاستهای فروش ما استفاده می‌کردند. با این حال، هنگامی که ما در تجزیه و تحلیل عمیق می‌شویم و از تمامی جنبه‌های موجود، کسب و کار مورد نظر را بررسی می‌کنیم، اغلب متوجه می‌شویم که ممکن است تعدادی از مسائل که در اکثر موارد تکراری است باعث ایجاد این مشکل یا مشکلات شده باشد. برخی از این موارد عبارتند از؛

گروه مشاوره تاثیر
  • تیم فروش در حال ادامه کسب و کار است اما تیم عملیاتی در حال از دست دادن مشتریان خود می‌باشد.
  • تیم فروش متمرکز بر ورود به بازارهای XYZ می‌باشد و این در حالی است که فعالیت های تیم بازاریابی بر ورود به بازارهای ABC تمرکز دارد.
  • تیم فروش (و اغلب صاحبان مشاغل) هیچ ایده مشخصی از اینکه محصولات خود را به چه کسانی و یا چه بازارهایی باید بفروشند، ندارند. این امر باعث ایجاد یک رویکرد فروش نامشخص که هدف خاص و والایی را دنبال نمی‌کند می‌شود و نتیجه آن فروش طبعا ناامیدکننده خواهد بود.

بنابراین اگر صاحب مشاغل بازار هدف خود را نمی‌شناسد و اطلاعی از این ندارد که برای مدیریت و حتی رشد فروشش دست به چه اقداماتی باید بزند، پس تیم فروش چگونه می‌تواند در جهت تحقق اهداف صاحبان مشاغل گام بردارد.
در برخی تجارت‌ها ما حتی شاهد این بوده‌ایم که کسب و کارشان در آستانه ورشکستگی قرار داشته و هیچ میزانی از خدمات مشاوره در زمینه بازاریابی یا فروش به آنها کمک نکرده است. خدمات مشاوره مارکتینگ و برندینگ در این موارد راه گشا خواهد بود.

ما به عنوان مشاوران فروش و بازاریابی با بهره‌گیری از روش های متعددی به مشتریان خود کمک می‌کنیم،

موارد زیر برخی از آن‌ها را شامل می‌شود:

  • مشاوره کسب و کار، آموزش استراتژی کاربردی، انتقال توصیه های مناسب برای رشد کسب و کار مربوطه و در نهایت هدایت مشتریانمان به یک مسیر کاری درست
  • شناسایی محصولات، خدمات و یا بازارهای جدید برای رشد کسب و کار
  • راهمایی به مشاغل و آموزش مهارت های داشتن یک کسب و کار موفق (در سطوح مختلف. از اتاق هیئت مدیره گرفته تا تیم فروش)
  • آموزش، مربی‌گری و آماده سازی تیم کاری و نظارت بر عملکرد آن‌ها برای بهبود مهارت هایشان
  • تعریف اهداف و چشم‌انداز کاری مشاغل برای تمامی اعضا
  • ارزیابی اینکه وضعیت و موقعیت واقعی و کنونی این تجارت چیست
  • شناسایی نیازهای آموزشی و عملیاتی هر یک از اعضای تیم
  • بهبود ارتباطات سازمانی
  • بهبود عملکرد و کارایی کسب و کار
  • افزایش انگیزه و حس وفاداری در اعضای تیم
  • کسب رضایت مشتری در ابعاد مختلف و ساخت یک دایره مطمئن برای مشتری های پیشین
  •  کمک در زمینه شناخت برند، ایجاد حس وفاداری به برند برای مشتریان و محافظت از رویکرد فروش محصولات
گروه مشاوره تاثیر

آخرین مطالب

گروه مشاوره ایمپکت مفتخر است در